Regulamin

 

Regulamin Systemu Rezewacji Miejsc Parkingowych

Lotnisko Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku

 I – Wstęp

  1. Zgodnie z wymogami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z pózn zm.), APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) z siedzibą w Warszawie tworzy niniejszy Regulamin.
  2. Podmiotem świadczącym opisane w Regulaminie usługi jest APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) z siedzibą Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000129400, NIP: 5260307689, REGON: 012110239 wysokość kapitału zakładowego: 3.000.000,00 zł, zwanym dalej APCOA, zwanym dalej APCOA.
  3. Na podstawie niniejszego Regulaminu APCOA Parking Polska świadczy na rzecz Użytkownika Usługi za pośrednictwem Systemu Rezerwacji Miejsc Parkingowych.

II – Definicje

System Rezerwacji – oprogramownie komputerowe dostępne poprzez sieć internet, dostarczane przez  APCOA na stronie https://parking-lotniskowarszawa-radom.pl, umożliwiające Użytkownikowi korzystanie z Usług, bez konieczności jego instalowania na urządzeniu przenośnym lub stacjonarnym, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Usług.

Potwierdzenie Rezerwacji – elektroniczne potwierdzenie  dokonania rezerwacji Miejsca Parkingowego lub zawarcia umowy najmu Miejsca Parkingowego na Parkingu.

Miejsce Parkingowe – miejsce na Parkingu obsługiwanym przez APCOA, objętym usługą Systemu Rezerwacji, którego dotyczy sesja parkowania realizowana i opłacana przez Użytkownika na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, na które zostaje zawarta umowa najmu miejsca parkingowego zgodnie z regulaminem Parkingu którego dotyczy sesja parkowania.

Infrastruktura Operatora – urządzenia i oprogramowanie stanowiące własność APCOA lub właściciela Parkingu, służące m.in. do automatycznego odczytu numerów tablic rejestracyjnych Pojazdu przy wjeździe na Parking i na wyjeździe z Parkingu oraz przekazywania powyższych danych do infrastruktury APCOA funkcjonującej w ramach Systemu Rezerwacji; dane te mogą być również przekazywane do Partnerów, z którymi APCOA współpracuje w związku z Usługą; Infrastruktura Operatora umożliwia Użytkownikowi korzystanie z usług wg. dostępnej oferty i na podstawie danych przekazanych Operatorowi.

Karta – karta płatnicza Użytkownika obsługiwana przez APCOA w ramach dostępnych w Systemie Rezerwacji metod płatności.

Lotnisko – Lotnisko Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976;

Parking – płatny obszar w obrębie którego dostępne są Miejsca Parkingowe co do których może być zawarta umowa najmu Miejsca Parkingowego w zamian za wniesienie Opłaty zgodnie z regulaminem Parkingu.

Operator – podmiot zarządzający Infrastrukturą Operatora, może być to APCOA lub podmiot działający w jego imieniu i na jego rzecz;

Opłata – opłata należna APCOA od Użytkownika tytułem zawarcia umowy najmu Miejsca Parkingowego uiszczana przez Użytkownika na rzecz APCOA za pośrednictwem metod płatności udostępnionych w Systemie Rezerwacji, której kwotę lub sposób jej ustalenia określa niniejszy Regulamin oraz cennik danego Parkingu udostępniony w Systemie Rezerwacji. W przypadku wnoszenia opłat za Parkowanie za pomocą Systemu Rezerwacji może zostać doliczona Opłata Transakcyjna.

Opłata Transakcyjna – dodatkowa opłata wynikająca z kosztów obsługi płatności oraz procesowania transakcji parkingowych przez Infrastrukturę Operatora, którą APCOA może pobierać i doliczać do Opłaty. W razie pobierania Opłaty Transakcyjnej informacja w tym zakresie umieszczona jest przed dokonaniem Opłaty.

Partner – podmiot współpracujący z APCOA w celu realizacji Usług, może być to również właściciel lub podmiot zarządzający Parkingiem.

Pojazd – pojazd samochodowy zdefiniowany w Systemie Rezerwacji poprzez podanie jego pełnego numeru rejestracyjnego.

Parkowanie – umowa najmu Miejsca Parkingowego w ramach Usługi i z wykorzystaniem Infrastruktury Operatora, za zawarcie której Użytkownik dokonuje Opłaty za pośrednictwem Systemu Rezerwacji;

Regulamin – niniejszy regulamin APCOA określający prawa i obowiązki Użytkownika i APCOA w związku ze świadczeniem Usług.

APCOA – APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) z siedzibą w Warszawie, Rondo ONZ 1, kod pocztowy 00-124.

Konto Użytkownika – indywidualne konto zakładane przez Użytkownika w Systemie Rezerwacji pozwalające na Parkowanie z wykorzystaniem Systemu Rezerwacji i korzystanie z Usług, tworzone po akceptacji niniejszego Regulaminu, umożliwiające Użytkownikowi korzystanie z Usług na zasadach wskazanych w Regulaminie.

Usługi – usługi elektroniczne świadczone Użytkownikowi przez APCOA za pośrednictwem Systemu Rezerwacji, objemujące rezerwację Miejsc Parkingowych lub innych usług określonych ofertą, na określony czas w określonym terminie, zawarcie umowy najmu Miejsca Parkingowego lub umowy na realizację innych usług, uzyskanie informacji o ofercie Parkowania i innych usług, w tym cenie oraz dokonanie płatności za Parkowanie lub usługi, a także przyjmowanie zamówień na wystawienie faktur z tytułu sprzedaży oraz wystawianie faktur, przeglądanie treści zawartych w Systemie Rezerwacji, w tym treści reklamowych.

Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, korzystająca z Usług za pośrednictwem Systemu Rezerwacji.

 

III – Wymagania techniczne

  1. Użytkownik może korzystać z Usług po spełnieniu następujących, niezbędnych do współpracy z Aplikacją, minimalnych wymagań technicznych:
    1. Urządzenie z dostępem do Internetu (w przypadku urządzenia mobilnego - wraz z zainstalowanym na tym urządzeniu system operacyjnym iOS lub Android);
    2. dostęp do aktywnego konta poczty email w przypadku korzystania z Usług w ramach Systemu Rezerwacji;
    3. posiadanie aktywnego numeru telefonu operatora sieci komórkowej;
    4. posiadanie aktywnej Karty bądź innego instrumentu płatniczego w ramach metod płatności obsługiwanych w ramach Systemie Rezerwacji.
  2. Użytkownik ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego operatora.

 

IV – Ogólne zasady realizacji Usług

  1. Usługi świadczone przez APCOA na podstawie niniejszego Regulaminu nie wymagają założenia Konta Użytkownika, jednak założenie Konta Użytkownika pozwala na zapamiętanie danych Użytkownika oraz dokonanych przez niego transakcji i Opłat.
  2. Korzystanie z Systemu Rezerwacji wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu poprzez złożenie oświadczenia w Systemie Rezerwacji zgodnie z wyświetlajcymi się komuniktami. Korzystanie z Parkingu może wymagać akceptacji innych regulaminów, w tym regulaminu Parkingu.
  3. Użytkownik zakłada Konto Użytkownika w Systemie Rezerwacji, podając dane wymagane przez APCOA i postępując zgodnie z komunikatami przekazywanymi przez APCOA za pośrednictwem Systemu Rezerwacji. Założenie Konta Użytkownika jest możliwe w Systemie Rezerwacji i wymaga spełnienia przez Użytkownika wymagań wskazanych w Regulaminie podczas zakładania konta w Systemie Rezerwacji.
  4. W celu założenia Konta Użytkownika, Użytkownik jest zobowiązany do:
    1. akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności;
    2. rejestracji Pojazdu w Systemie Rezerwacji;
    3. podania w Systemie Rezerwacji danych osobowych niezbędnych do założenia Konta Użytkownika;
    4. wyrażenia zgody na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia Usług przez APCOA, z chwilą wjazdu Pojazdu na Parking wskazany w Regulaminie z wykorzystaniem Usługi dostępnej w Systemie Rezerwacji; zgoda Użytkownika obejmuje rozpoczęcie świadczenia Usług przed upływem terminu na odstąpienie od umowy najmu miejsca parkingowego (Parkowanie), co jest równoznaczne z obowiązkiem uiszczenia przez Użytkownika Opłaty za Parkowanie zrealizowane do chwili odstąpienia od Parkowania.
  5. Możliwa jest rejestracja Pojazdu w Systemie Rezerwacji bez zakładania Konta Użytownika. Rejestracja Pojazdu w takim przypadku wymaga:
    1. akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności;
    2. rejestracji Pojazdu w Systemie Rezerwacji;
    3. podania w Systemie Rezerwacji danych osobowych niezbędnych realizacji umowy najmu Miejsc Parkingowego;
    4. wyrażenia zgody na natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia Usług przez APCOA, z chwilą wjazdu Pojazdu na Parking wskazany w Regulaminie z wykorzystaniem Usługi dostępnej w Systemie Rezerwacji; zgoda Użytkownika obejmuje rozpoczęcie świadczenia Usług przed upływem terminu na odstąpienie od umowy najmu miejsca parkingowego (Parkowanie), co jest równoznaczne z obowiązkiem uiszczenia przez Użytkownika Opłaty za Parkowanie zrealizowane do chwili odstąpienia od Parkowania.

V – Parkowanie i Opłaty za Parkowanie

  1. W celu realizacji Parkowania, Użytkownik jest zobowiązany do:
    1. określenia w Systemie Rezerwacji czasu Parkowania;
    2. podania wymaganych danych Użytkownika i Pojazdu;
    3. potwierdzenia powyższych danych poprzez kliknięcie przycisku „Kup” lub „Rezerwuj”;
    4. wyboru preferowanej metody płatności i zaakceptowania pobrania z góry opłaty za wybrany przez niego czas Parkowania.
  2. Użytkownik zobowiązany jest do zachowania należytej staranności przy dokonywniu transakcji. Wprowadzenie nieprawidłowych danych, w tym danych uniemożliwiających identyfikację Użytkownika może skutkować odmową zaksięgowania wpłaty oraz anulowaniem transakcji.
  3. System Rezerwacji umożliwia następujące sposoby uiszczenia Opłaty za Parkowanie przez Użytkownika:
    1. obciążenie Karty lub innej dostępnej metody płatności Opłatą w momencie definiowania czasu Parkowania Pojazdu na Parkingu (podstawowy sposób uiszczenia Opłaty realizowany na podstawie zgody Użytkownika, o której mowa w Regulaminie; Karta zostanie obciążona kwotą Opłaty z udziałem Użytkownika przed rozpoczęciem Parkowania); W przypadku przedłużania czasu parkowania nastąpi ponowne obciążenie Karty lub innej dostępnej metody płatności stosownie do czasu przedłużenia Parkowania. APCOA zastrzega możliwość zmiany metody opłaty za przedłużenie czasu parkowania stosownie do dostępnej Instratruktury Operatora.
    2. uiszczenie Opłaty przez Użytkownika za pośrednictwem innych niż Karta metod płatności udostępnionych w Systemie Rezerwacji;
    3. w przypadku wcześniejszego zakończenia Parkowania już pobrana kwota za Parkowanie nie podlega zwrotowi;
    4. Opłata Transakcyjna ma zastosowanie do każdej rozpoczętej lub przedłużonej sesji Parkowania oddzielnie.
  4. Użytkownik za pośrednictwem Systemu Rezerwacji wyraża zgodę na pobranie przez APCOA środków z Karty lub z rachunku w przypadku innych metod płatności, tytułem Opłaty za Usługi.
  5. W przypadku wyboru przyciku „Kup” lub „Rezerwuj”, Użytkownik wyraża wolę zawarcia umowy najmu Miejsca Parkingowego na odległość i jednoczesną rezerwację Miejsca Parkingowego.
  6. Po wybraniu przycisku „Kup” lub „Rezerwuj” Użytkownik zostaje przekierowany na stronę operatora płatności elektronicznych współpracującego z APCOA.
  7. APCOA poinformuje Użytkownika o pomyślnej rejestracji rezerwacji za pośrednictwem odpowiedniego komunikatu w Systemie Rezerwacji oraz w formie Potwierdzenia Rezerwacji na adres email Użytkownika podany w trakcie dokonywania rezerwacji. APCOA prześle do Operatora dane Pojazdu w celu umożliwienia Użytkownikowi dokonywania Parkowania z użyciem odpowiednio Infrastruktury Operatora.
  8. Szczegółowe warunki realizacji Opłaty za Parkowanie w przypadku korzystania przez Użytkownika z Systemu Rezerwacji za pośrednictwem bankowości elektronicznej Użytkownika określone zostały w zaakceptowanym przez Użytkownika Regulaminie.
  9. Nabycie przez Użytkownika obowiązku do wniesienia Opłat za Parkowanie następuje z chwilą dokonywania rezerwacji. Użytkownik może w tym celu skorzystać z Systemu Rezerwacji pod warunkiem, że:
    1. System Rezerwacji działa prawidłowo;
    2. Usługa nie została zablokowana przez APCOA;
    3. Działanie Usługi nie zostało ograniczone przez siłę wyższą.
  10. Użytkownik zobowiązuje się uiścić na rzecz APCOA, przed zrealizowanym Parkowaniem, Opłatę wynikającą z oferty cenowej dla danego Parkingu określonej w Systemie Rezerwacji .
  11. Usługę świadczoną przez APCOA w ramach Systemu Rezerwacji uznaje się za wykonaną w całości z chwilą zakończenia Parkowania. Z chwilą wyjazdu z Parkingu wygasa umowa najmu Miejsca Parkingowego (Parkowanie).
  12. Dowód uiszczenia Opłaty stanowi wyciąg z rachunku bankowego lub rachunku karty, użytej w celu opłacenia Parkowania za pośrednictwem Systemu Rezerwacji. Na podany w procesie rejestracji email lub numer telefonu Użytkownika zostanie wystawione i wysłane potwierdzenie za każdą zakończoną sesję parkowania.

VI – Potwierdzenie Rezerwacji

  1. Potwierdzenie Rezerwacji uprawniające do korzystania z Usług nleży zapisać w formie elektronicznej na urządzeniu mobilnym lub w formie papierowej i okazć go w momencie wejścia lub wjazdu na Parking.
  2. Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia zgodności danych zamieszczonych na Potwierdzeniu Rezerwacji ze złożonym zamówieniem.
  3. Potwierdzenie Rezerwacji posiada unikatowy kod elektroniczny umożliwiający jego odczyt i weryfikację na urządzeniu Operatora.
  4. Potwierdzenie Rezerwacjit uszkodzone lub zniszczone może zostać uznne przez Operatora za nieważne.
  5. Potwierdzenie Rezerwacji nie może być udostępniane osobom trzecim ani odsprzedawane.
  6. APCOA może odmówić sprzedaży Usług w przypadku gdy na Parkingu wyczerpana zostanie pula dostępnych Miejsc Parkingowych w okresie wybranym przez Użytkownika.

VII - Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest APCOA.
  2. Podstawa prawna, cel, okres przetwarzania danych osobowych oraz uprawnienia przysługujące Użytkownikowi, a także inne ważne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych są szczegółowo określone w Polityce prywatności Systemu Rezerwacji, uwzględniającej przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („Rozporządzenie”), zamieszczonej na stronie uodo.gov.pl/404.
  3. W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych lub w celu realizacji uprawnień Użytkownika wynikających z Rozporządzenia możliwy jest kontakt z Inspektorem ochrony danych pod adresem daneosobowe@apcoa.pl lub pisemnie na adres APCOA: APCOA Parking Polska sp. z o.o. z siedzibą Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, dopisek: ochrona danych osobowych.
  4. APCOA może korzystać z wprowadzonych przez Użytkownika do Systemu Rezerwacji informacji, w tym danych osobowych, w celu prowadzenia windykacji należności APCOA od Użytkownika przysługujących jej zgodnie z treścią Regulaminu lub regulaminu danego Parkingu.
  5. Użytkownik może dodatkowo wyrazić chęć na otrzymywanie od Partnera APCOA (np. Zarządzającego Lotniskiem) informacji o charakterze marketingowym związanych z zamówioną Usługą po wcześniejszym wyrażeniu dobrowolnej zgody na przekazanie jego danych osobowych (w zakresie adresu e-mail), która to zgoda może być cofnięta przez osobę ją wyrażającą w każdej chwili.

VIII – Reklamacje i rozstrzyganie sporów

  1. W przypadku nieprawidłowego działania Usług, Użytkownikowi przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji do APCOA. Użytkownik składa reklamację:
    1. drogą pisemną - osobiście w APCOA lub za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub posłańca na adres APCOA: APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) z siedzibą w Warszawie, Rondo ONZ 1, 00-124,
    2. drogą elektroniczną - za pośrednictwem adresu e-mail: rezerwacje@parking-lotniskowarszawa-radom.pl..
  2. Reklamacja powinna zawierać zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń, numer rejestracyjny Pojazdu, adres Parkingu, datę i godzinę zdarzenia oraz wskazanie danych Użytkownika wraz z jego adresem korespondencyjnym (np. adresem zamieszkania) lub gdy Użytkownik złożył wniosek o otrzymanie odpowiedzi na reklamację pocztą elektroniczną - wówczas - oprócz danych wskazanych powyżej - Użytkownik wskazuje adres poczty e-mail do doręczenia odpowiedzi na reklamację.
  3. Na żądanie Użytkownika, APCOA potwierdza Użytkownikowi otrzymanie reklamacji pocztą elektroniczną lub w formie pisemnej.
  4. APCOA rozpatruje reklamację w najszybszym możliowym terminie jednak, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  5. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, APCOA zwraca się do Użytkownika z prośbą o jej uzupełnienie.
  6. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie papierowej na adres korespondencyjny Użytkownika, chyba że: Użytkownik złożył reklamację za pomocą poczty elektronicznej – wówczas odpowiedź na reklamację doręczana jest na podany przez Użytkownika adres poczty e-mail.
  7. Użytkownik powinien mieć na uwadze, że złożenie reklamacji niezwłocznie po powzięciu przez Użytkownika zastrzeżeń, może ułatwić i przyspieszyć rzetelne rozpatrzenie reklamacji przez APCOA.
  8. Procedura reklamacyjna nie wyłącza praw Użytkownika przysługujących mu na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  9. Użytkownikowi przysługuje prawo złożenia powództwa przeciwko APCOA do sądu powszechnego. Sądem właściwym dla rozstrzygania roszczeń Użytkownika wobec APCOA wynikłych z niniejszego Regulaminu jest sąd właściwy według przepisów kodeksu postępowania cywilnego.
  10. Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje także możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, a w szczególności ze Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
  11. Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje także możliwość do zwrócenia się o pomoc do właściwego miejscowo Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów.

IX – Zastrzeżenia

  1. Nie jest dopuszczalne korzystanie z Systemu Rezerwacji lub Usług w celu naruszenia lub obejścia przepisów prawa albo reguł uczciwego obrotu.
  2. Użytkownik zobowiązuje do korzystania z Systemu Rezerwacji i Usług w sposób zgodny z przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego, wyłącznie w celu skorzystania z Usług zgodnie z ich przeznaczeniem opisanym w Regulaminie. Zabronione jest wprowadzanie przez Użytkownika, przy korzystaniu z Systemu Rezerwacji, treści, co do których wprowadzania Użytkownik nie jest uprawniony, treści nieprawdziwych, a w szczególności treści naruszających jakiekolwiek prawa osób trzecich lub sprzecznych z dobrymi obyczajami.
  3. Użytkownik w okresie posiadania Konta Użytkownika w Systemie Rezerwacji ma prawo żądać w każdym czasie udostępnienia mu postanowień Regulaminu na trwałym nośniku informacji, w tym także pocztą elektroniczną lub w formie papierowej. Regulamin może także zostać pobrany, a następnie zapisany i przechowywany przez Użytkownika w pamięci jego urządzenia.
  4. APCOA zastrzega sobie prawo do okresowego przeprowadzania prac modernizacyjnych, konserwacyjnych i dokonywania aktualizacji systemów umożliwiających realizację Usług objętych niniejszym Regulaminem, które mogą spowodować ograniczenia w korzystaniu z Usług.
  5. APCOA może odmówić Użytkownikowi wstępu na Parking w przypadku, gdy Użytkownik wykupi Usługę na dany dzień i godzinę i spóźni się więcej niż 60 minut.
  6. W miarę możliwość APCOA może dopuścić wjazd na Parking Użytkownika posiadającego Potwierdzenie Rezerwacji na określony dzień i godzinę wcześniej aniżeli wykupiony czas Parkowania, jednak nie wcześniej niż 120 minut przed godziną rozpoczęcia Parkowania, pod warunkiem możliwości zrealizowania Usługi w tym czasie.
  7. W przypadku niewykorzystania opłaconej Usługi przez Użytkownika nie ma możliwości jego zwrotu lub wymiany, a APCOA nie dokonuje zwrotu za niewykorzystaną Usługę, z zastrzeżeniem pkt 8.
  8. W przypadku zamknięcia Parkingu APCOA dokona zwrotu opłat dokonanych za Usługi wykupione na okres w jakim Parking został zamknięty lub zaproponuje zmianę terminu realizacji Usługi.

XI – Komunikacja

  1. Językiem, w którym APCOA porozumiewa się z Użytkownikiem jest język polski.
  2. O ile postanowienia niniejszego Regulaminu nie przewidują inaczej Użytkownik może komunikować się ze Spółką:
    1. drogą elektroniczną, poprzez adres e-mail: rezerwacje@parking-lotniskowarszawa-radom.pl.
    2. na piśmie, pod adresem: APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) z siedzibą Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.
  3. APCOA komunikuje się z Użytkownikiem drogą elektroniczną, telefonicznie lub na piśmie, przy czym jeśli z postanowień Regulaminu lub przepisów prawa nie wynika co innego, podstawową formą komunikacji z Użytkownikiem są wiadomości e-mail lub komunikaty przekazywane za pośrednictwem Systemu Rezerwacji.

XII – Zmiany Regulaminu

  1. APCOA, o ile zaistnieją ku temu ważne przyczyny, przysługuje prawo do dokonania zmian postanowień Regulaminu w trybie określonym niniejszym paragrafem.
  2. Za ważne przyczyny zmiany Regulaminu przez APCOA uznaje się:
    1. dostosowanie do przepisów prawa mających wpływ na świadczenie Usług;
    2. zmianę lub pojawienie się nowych podatków bądź opłat o charakterze publicznoprawnym związanych ze świadczeniem Usług;
    3. rekomendacje, zalecenia lub innego typu wnioski i polecenia formułowane przez organy administracji publicznej;
    4. poprawę bezpieczeństwa świadczonych Usług;
    5. poprawę funkcjonalności Usług;
    6. rozszerzenie katalogu świadczonych Usług;
    7. zwiększenie konkurencyjności Usług na rynku;
    8. zmiany kosztów usług świadczonych przez dostawców zewnętrznych, kosztów utrzymania i obsługi infrastruktury w zakresie wykorzystywanym w ramach świadczenia Usług;
    9. zakończenie współpracy Spółki z Operatorem lub innym podmiotem, przy współpracy z którym APCOA świadczy Usługę;
    10. zaprzestanie lub zmiana zasad lub sposobu świadczenia Usług przez APCOA.
  3. Strony ustalają, że zmiana Regulaminu skutkująca dodaniem nowych funkcjonalności w Systemie Rezerwacji, następuje wyłącznie z uwzględnieniem już praw nabytych przez Użytkownika. Użytkownik zostanie poinformowany o powyższych zmianach Regulaminu w sposób przyjęty dla komunikacji między Stronami, w szczególności poprzez publikację nowego Regulaminu z koniecznością jego akceptacji przez Użytkownika. Brak akceptacji aktualnego Regulaminu Systemu Rezerwacji może spowodować blokadę Konta Użytkownika do czasu akceptacji Regulaminu.

XIII – Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla praw i obowiązków Stron opisanych w Regulaminie i Parkowania jest prawo polskie.

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

REGULAMIN KORZYSTANIA Z PARKINGÓW I DRÓG DOJAZDOWYCH

 PORTU LOTNICZEGO WARSZAWA-RADOM

 

Niniejszy Regulamin obejmuje Strefę krótkiego postoju „Kiss&Fly” („Strefa”) oraz wszystkie obiekty układu komunikacyjnego („Układ”) i parkingowe („Parkingi”) na terenie Lotniska Warszawa-Radom („Port”). Operatorem Strefy i Parkingów jest APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) („Operator”), a aktualny cennik („Cennik”) eksponowany jest na wjeździe na Strefę i każdy Parking oraz dostępny na stronie internetowej lotniskowarszawa-radom.pl.

Poprzez wjazd na teren Układu Komunikacyjnego i Parkingów, Użytkownik zawiera z APCOA Polska Sp. z o.o. (poprzednio APCOA Parking Polska Sp. z o.o.) umowę na korzystanie z Układu i najem miejsca parkingowego na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie (art. 69 oraz art. 384 § 2 k.c.).

 

  1. ORGANIZACJA STREFY I PARKINGÓW
    1. Strefa Kiss&Fly jest strefą krótkiego postoju o statusie niestrzeżonym, dozorowanym.
    2. Parking P0 jest parkingiem przeznaczonym wyłącznie do postojów abonamentowych oraz do krótkoterminowych postojów pojazdów interesantów biorących udział w spotkaniach w budynku Zarządu Lotniska.
    3. Parking P1 jest parkingiem komercyjnym i jest obiektem dozorowanym.
    4. Parking P2 jest parkingiem komercyjnym i abonamentowym i jest obiektem dozorowanym.
    5. Parking BUS jest parkingiem komercyjnym i abonamentowym, przeznaczonym do użytku przez autobusy.
    6. Wjazd na teren Układu i na Parkingi następuje za pobraniem biletu jednorazowego, odczytu kamery LPR lub przy użyciu karty abonamentowej.
    7. Czas postoju pojazdu liczony jest od momentu pobrania biletu jednorazowego, odczytu kamery LPR albo odczytu karty abonamentowej przy wjeździe, do momentu wyjazdu po odczytaniu biletu, odczytu kamery LPR lub karty abonamentowej przez terminal wyjazdowy z Układu Komunikacyjnego.
    8. Bilet jednorazowy pozwala na wjazd z Układu Komunikacyjnego na wybrany Parking, poprzez automatyczne przekodowanie go przez system parkingowy w terminalu wjazdowym na dany Parking.
    9. Karta abonamentowa pozwala na wjazd wyłącznie na Parking, na który została wydana.
    10. Osoba posiadająca bilet jednorazowy lub kartę abonamentową przypisaną do pojazdu jest uznawana przez Operatora za upoważnioną do wjazdu na teren Układu Komunikacyjnego lub Parkingów, kierowania pojazdem na terenie Strefy lub Parkingów oraz wyjazdu ze Strefy lub Parkingów.
  2. OPŁATY ZA PARKOWANIE I KORZYSTANIE Z UKŁADU DROGOWEGO
    1. Przebywanie pojazdu w Układzie i na Parkingach wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty,
      w wysokości wskazanej w Cenniku, odpowiednio do czasu i miejsca postoju.
    2. Opłaty za parkowanie obowiązują 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
    3. Opłaty dokonuje się przed wyjazdem w kasach automatycznych (gotówką lub za pomocą karty płatniczej), w terminalach wyjazdowych ze Strefy (tylko za pomocą karty płatniczej) lub w Biurze Obsługi Parkingu (gotówką lub za pomocą karty płatniczej).
    4. Po wniesieniu opłaty Użytkownik pojazdu ma 10 minut na opuszczenie terenu Portu. W przypadku przekroczenia czasu 10 minut, naliczana jest opłata za korzystanie z danej strefy parkingowej zgodnie z Cennikiem.
    5. System parkingowy rejestruje dane tablicy rejestracyjnej pojazdu i wiąże go z pobranym biletem jednorazowym lub kartą abonamentową. Możliwy jest wyjazd tylko tego pojazdu, który wjechał na konkretny bilet jednorazowy/kartę abonamentową.
    6. Utrudnianie przez Użytkownika odczytu danych z tablic rejestracyjnych pojazdu w postaci np. zasłaniania części tablic bądź dodawania znaków jest zabronione i wiążę się z konsekwencją w postaci wpisania danego pojazdu na „czarną listę” i uniemożliwienia mu skorzystania z Układu, Strefy, bądź któregokolwiek Parkingu Lotniska Warszawa-Radom do czasu odblokowania pojazdu w systemie. W celu odblokowania pojazdu w systemie Użytkownik pojazdu winien zgłosić się do obsługi parkingu osobiście, telefonicznie bądź mailowo.
    7. Jeżeli Użytkownik potrzebuje faktury za korzystanie z usług parkingowych, należy postępować według następujących zasad:
      1. w przypadku dokonywania płatności w Biurze Obsługi Parkingu należy poinformować Operatora o zamiarze uzyskania faktury, przed rozpoczęciem ewidencji transakcji w kasie fiskalnej oraz podać numer identyfikacji podatkowej NIP. W przypadku braku numeru NIP na paragonie faktura nie zostanie wystawiona;
      2. w przypadku dokonywania płatności w kasach parkingowych podanie numeru identyfikacji podatkowej NIP nie jest wymagane, przy dokonywaniu płatności należy jednak zaznaczyć opcję wydruku paragonu;
        1. oryginał paragonu należy dostarczyć w terminie 15 dni po upływie danego miesiąca, w którym dokonano zakupu (pocztą lub osobiście) na adres Biura obsługi parkingu Lotniska Warszawa-Radom ul. Lubelska 158, 26-600 Radom.
        2. faktura zostanie wystawiona nie później niż 15-ego dnia miesiąca następującego, po miesiącu, w którym wykonano usługę i przesłana do nabywcy.
  3. WARUNKI KORZYSTANIA ZE STREFY, UKŁADU I PARKINGÓW
    1. Na terenie Strefy, Układu i Parkingów obowiązują przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym,
      a dozwolona prędkość pojazdów wynosi 10 km/h.
    2. Zabroniony jest wjazd na Strefę do Układu i na Parkingi pojazdów przewożących materiały wybuchowe, łatwopalne lub stwarzających niebezpieczeństwo dla innych użytkowników lub ich mienia, za wyjątkiem pojazdów dowożących paliwa do strefy zastrzeżonej Portu.
    3. Na terenie Strefy, Układu i Parkingów zabrania się zatrzymania i postoju pojazdów w miejscach innych, niż w tym celu wyznaczone oraz postoju w Strefie pojazdów, nie posiadających stosownego zezwolenia.
    4. Na terenie parkingu Kiss & Fly zabronione jest oddalanie się Kierowcy od pojazdu. Oddalenie się kierowcy od pojazdu grozi odholowaniem pojazdu na koszt Użytkownika lub naliczeniem Użytkownikowi opłaty porządkowej.
    5. Na terenie Parkingu Kiss & Fly zabronione jest zatrzymywanie się autobusów z wyjątkiem autobusów, które uzyskały na to stosowną zgodę od Zarządzającego Portem lub Operatora parkingów.
    6. Każdy z pojazdów na Parkingu może zajmować wyłącznie jedno miejsce parkingowe.
    7. Na terenie Strefy Układu i Parkingów bezwzględnie zabronione jest:
      1. magazynowanie paliw, substancji łatwopalnych i pustych pojemników po paliwie,
      2. tankowanie,
    8. nieuzasadnione pozostawienie pojazdu z pracującym silnikiem,
    9. parkowanie pojazdów z nieszczelnym przewodem paliwowym, miską olejową lub nieszczelnym układem LPG.
    10. W Strefie, w Układzie oraz na Parkingach, a także na drogach wjazdowych i wyjazdowych Portu zabronione jest naprawianie, mycie, odkurzanie pojazdów, wymiana płynów chłodniczych lub oleju, tankowania paliwa, jak również zanieczyszczanie środowiska w jakikolwiek inny sposób.
    11. Maksymalny czas parkowania na podstawie biletu jednorazowego wynosi 30 dni. Po tym czasie pojazd będzie uznawany za porzucony w rozumieniu art. 180 k.c.
  4. PRAWA PORTU I OPERATORA
    1. Operator ma prawo odmówić zezwolenia na wjazd lub wyjazd pojazdu ze Strefy, Układu lub Parkingów.
    2. Operator może zażądać okazania dokumentu uprawniającego do kierowania pojazdem.
    3. W przypadku próby opuszczenia Strefy, Układu lub Parkingu bez dokonania należnej płatności lub podejmowania innych działań mających na celu uniknięcie opłacenia należności, Operator może wprowadzić numer rejestracyjny takiego pojazdu na „czarną listę” systemu parkingowego uniemożliwiając tym samym ponowny wjazd pojazdu na Strefę do Układu lub Parkingi, do czasu uregulowania zaległych opłat parkingowych oraz porządkowych.
    4. W przypadku parkowania pojazdu poza wyznaczonymi miejscami, zablokowania ruchu, czy nieprzestrzegania innych obowiązków Użytkownika, Operator ma prawo unieruchomić pojazd. Operator ma także prawo przenieść pojazd poprzez jego odholowanie, a następnie obciążyć Użytkownika kosztami odholowania pojazdu oraz opłatą za jego przechowywanie.
    5. Unieruchomiony bądź odholowany pojazd może zostać wydany wyłącznie po dokonaniu następujących czynności:
      1. opłaceniu naliczonej opłaty za unieruchomienie bądź odholowanie i przechowywanie pojazdu,
      2. opłaceniu należności za postój pojazdu na Parkingu, w Strefie, bądź Układzie zgodnie
        z Cennikiem,
      3. okazaniu dowodu rejestracyjnego (lub kluczyka do pojazdu) i jego weryfikacji przez pracownika parkingu,
      4. podpisaniu przez osobę odbierającą odholowany pojazd oświadczenia o jego odebraniu.
    6. Port oraz Operator nie ponoszą odpowiedzialności za szkody z tytułu kradzieży, utraty lub zniszczenia pojazdu, jak i rzeczy pozostawionych w pojeździe. Powyższe ograniczenie nie dotyczy szkód wyrządzonych przez Port lub Operatora.
    7. Port oraz Operator nie odpowiadają za skutki wynikające z działania siły wyższej oraz nieprzestrzegania przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, a także za szkody powstałe z winy innych użytkowników Parkingu bądź osób trzecich.
    8. W przypadku stwierdzenia zaistniałej szkody, roszczenia będą rozpatrywane, tylko w przypadku zgłoszenia ich Operatorowi, przed wyjazdem ze Strefy, Układu lub Parkingu.
    9. Wszelkie reklamacje należy zgłaszać Operatorowi na piśmie w biurze obsługi parkingu lub poprzez wysłanie wiadomości e-mail, na adres podany w danych kontaktowych dostępnych na stronie internetowej rezerwacja@parking-lotniskowarszawa-radom.pl.
  5. OBOWIĄZKI I PRAWA UŻYTKOWNIKA
    1. Użytkownik odpowiada za wszystkie szkody spowodowane przez niego samego, jego pracowników, zleceniobiorców lub osoby mu towarzyszące.
    2. Wszelkie szkody komunikacyjne powstałe na terenie Strefy, Układu i Parkingów likwidowane są
      w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC sprawcy szkody lub w postaci bezpośredniego pokrycia kosztów szkody przez jej sprawcę.
    3. Użytkownik zobowiązany jest do zabezpieczenia pojazdu oraz pozostawionych w nim rzeczy ruchomych, w tym poprzez zastosowanie posiadanych systemów zabezpieczeń przed kradzieżą, utratą lub zniszczeniem oraz przed dostaniem się do wnętrza pojazdu osób niepowołanych oraz do nie pozostawiania w pojeździe przedmiotów nie będących jego wyposażeniem fabrycznym, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa Portu i jego użytkowników.
  6. ZASADY KORZYSTANIA Z PARKINGÓW PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW ABONAMENTOWYCH
    1. O wydanie abonamentu mogą ubiegać się pracownicy i przedstawiciele firm prowadzących działalność na Lotnisku Warszawa-Radom.
    2. O przyznaniu odpowiedniego abonamentu danemu użytkownikowi oraz strefy parkowania przypisanej do danego abonamentu decyduje Operator na podstawie złożonego przez zainteresowanego Wniosku o wydanie abonamentu.
    3. Miejsca parkingowe objęte abonamentami nie są przypisane do użytkowników a o ich zajęciu będzie decydować kolejność wjazdu.
    4. Liczba miejsc abonamentowych na parkingach jest ograniczona a lokalizacja parkingów abonamentowych może ulegać zmianie w trakcie trwania abonamentu.
    5. Do abonamentu dla danego pracownika mogą być przypisane maksymalnie 2 numery rejestracyjne pojazdów, natomiast do abonamentu na firmę może być przypisany 1 numer rejestracyjny pojazdu.
    6. W jednym czasie na teren Układu, Strefy i Parkingów może wjechać 1 pojazd przypisany do danego abonamentu. W przypadku konieczności wjazdu drugiego pojazdu przypisanego do danego abonamentu, dany pojazd może skorzystać z oferty parkingów na zasadach ogólnych zgodnie
      z obowiązującym cennikiem dla klientów indywidualnych.
    7. Obowiązuje zakaz udostępniania karty parkingowej innym osobom/pojazdom. Nie stosowanie się do tego zakazu przez abonenta grozi zablokowaniem abonamentu i koniecznością wjazdu abonenta na zasadach ogólnych zgodnie z obowiązującym cennikiem.
    8. W przypadku ustania stosunku o pracę bądź zmiany danych personalnych, Użytkownik zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie dyspozytora parkingu w terminie 5 dni roboczych, abonament zostanie zablokowany,
    9. Opłacony abonament jest ważny przez miesiąc lub kwartał lub rok i aby uległ przedłużeniu należy go opłacić przed upływem wskazanego terminu.
    10. Przerwanie opłacania abonamentu przez okres miesiąca lub kwartału lub roku może wiązać się
      z usunięciem abonenta z systemu.
    11. W przypadku ustania współpracy PPL S.A. z danym Partnerem Biznesowym, abonament ulega wygaśnięciu w terminie wygaśnięcia Umowy.
  7. OPŁATY DODATKOWE
    1. W przypadku utraty biletu jednorazowego Użytkownik pojazdu jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia Operatora o tym fakcie. Przed wyjazdem Użytkownik zobowiązany jest wykazać się w sposób wiarygodny uprawnieniami do korzystania z pojazdu.
      Do czasu okazania stosownych uprawnień pojazd nie może opuścić Parkingu.
    2. Opłata za zagubiony bilet jednorazowy w przypadku, gdy na podstawie danych z systemu parkingowego nie można ustalić rzeczywistego czasu parkowania wynosi 300 złotych.
    3. Opłata za zagubiony bilet jednorazowy w przypadku, gdy na podstawie danych z systemu parkingowego można ustalić rzeczywisty czas parkowania wynosi 25 złotych. Do opłaty za zagubiony bilet doliczana jest opłata za postój w Strefie lub na Parkingu zgodnie z Cennikiem w celu umożliwienia Użytkownikowi wyjazdu z Układu.
    4. W przypadku opuszczenia Strefy lub Parkingu bez dokonania należnej płatności lub podejmowania innych działań mających na celu uniknięcie opłacenia należności, może zostać naliczona dodatkowa opłata porządkowa w wysokości 300 złotych, bądź Operator może umieścić dany pojazd na „czarnej liście”. Usunięcie pojazdu z „czarnej listy” wiążę się z koniecznością naliczenia opłaty na Użytkownika w wysokości 500 złotych.
    5. Operator jest uprawniony do naliczenia opłaty dodatkowej w kwocie 200 złotych Użytkownikowi, który zaparkuje pojazd w miejscu do tego nie przeznaczonym (za miejsce do tego nie przeznaczone uważa się: zastawienie promienia wjazdu/wyjazdu, zaparkowanie na wyspie buforowej/krawężniku, zajęcie miejsca dla osoby niepełnosprawnej bez posiadanych uprawnień, zaparkowanie na trawniku, parkowanie na oznakowanych wynajętych miejscach bez zgody najemcy, parkowanie w pasie ruchu i inne).
    6. W przypadku zajęcia przez danego Użytkownika miejsca parkingowego zarezerwowanego dla innego Użytkownika, Operator jest uprawniony do naliczenia kary porządkowej w wysokości do 500 złotych bądź odholowania pojazdu na koszt Użytkownika.
    7. Użytkownikom naruszającym niniejszy Regulamin Operator jest uprawniony do naliczenia opłaty dodatkowej w wysokości 50 złotych za każdy przypadek stwierdzenia przez Operatora naruszenia, chyba że Regulamin wskazuje inną kwotę.
    8. W przypadku uporczywego naruszania postanowień niniejszego Regulaminu przez Użytkownika posiadającego kartę abonamentową, Operator ma prawo do czasowego zablokowania karty danego Użytkownika, niezależnie od nałożenia kar przewidzianych Regulaminem.
  8. DANE OSOBOWE
    1. W związku z zawarciem i realizacją Umowy Najmu, Port oraz Operator przetwarzają dane osobowe Użytkownika parkingu w rozumieniu niniejszego Regulaminu i są administratorem jego danych osobowych. Dane osobowe są również przetwarzane w celach windykacji wewnętrznej
      i zewnętrznej, postępowań egzekucyjnych, a także realizacji reklamacji. Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu realizacji usprawiedliwionych interesów Portu lub Operatora, takich jak marketing bezpośredni produktów i usług.
    2. Port oraz Operator przetwarzają następujące dane osobowe: numer rejestracyjny pojazdu oraz wizerunek Użytkownika parkingu oraz osób mu towarzyszących, jeżeli na Parkingu zainstalowany jest monitoring wizyjny. W przypadku procesów reklamacyjnych, windykacyjnych i egzekucyjnych przetwarzane są następujące dane: imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, adres e-mail,
      nr telefonu, numer rejestracyjny, marka pojazdu oraz wizerunek Użytkownika parkingu. Podanie danych osobowych jest zobowiązaniem wynikającym z Umowy Najmu. Brak podania danych
      w przypadku procesów reklamacyjnych, windykacyjnych i egzekucyjnych skutkować będzie pobraniem tych danych z rejestrów publicznych.
    3. Odbiorcami danych przetwarzanych w związku z zawarciem i realizacją Umowy Najmu jest Port oraz Operator, firmy windykacyjne, dostawcy usług poczty elektronicznej oraz systemów parkingowych
      i informatycznych, a także podmioty serwisujące te systemy i urządzenia, na których są zainstalowane, banki, a w granicach przewidzianym prawem również podmioty, którym Port zobowiązany jest udostępniać takie dane.
    4. Port oraz Operator dokładają należytej staranności, aby dane osobowe były przetwarzane na terytorium Unii Europejskiej, a w przypadku gdy są przekazywane poza jej terytorium, dba, by nie były wykorzystane do innych celów niż te, w jakich zostały zgromadzone i były przechowywane
      w sposób gwarantujący odpowiedni poziom zabezpieczeń.
    5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania Umowy Najmu, a po jej zakończeniu przez okres wymagany prawem, w szczególności zaś przez okres wynikający z regulacji dotyczących rachunkowości i w okresie zapewniającym Portowi oraz Operatorowi możliwość ustalenia i dochodzenia roszczeń związanych z Umową Najmu.
    6. Port oraz Operator respektują przysługujące każdej osobie uprawnienia związane z przetwarzaniem jej danych osobowych. W szczególności każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
      1. uzyskania informacji o przetwarzaniu jej danych osobowych,
      2. dostępu do danych, żądania ich sprostowania, uzupełnienia i zmiany,
      3. usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
      4. ograniczenia przetwarzania danych,
      5. przenoszenia danych,
      6. sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w usprawiedliwionych celach przez Port oraz Operatora jako administratorów danych, w tym marketingu bezpośredniego produktów i usług oraz profilowania, a także prawo do niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu.
    7. Port oraz Operator realizują wyżej wskazane prawa zapewniając możliwość złożenia odpowiedniego wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: daneosobowe@apcoa.pl, a także pisemnie na adres Portu lub Operatora z oznaczeniem „dane osobowe”, z tym zastrzeżeniem, że :
      1. osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do swoich danych oraz prawo do informacji o danych, jednak prawo to może aktywnie realizować nie częściej niż raz na 6 miesięcy. Częstsze korzystanie z prawa do informacji i dostępu do danych podlegać będzie opłacie w wysokości 50 zł uiszczanej na rachunek bankowy Operatora przed realizacją złożonego wniosku. Opłata ta stanowi uzasadnione koszty ponoszone w związku z realizacją prawa dostępu i jest dopuszczalna prawem.
      2. osoba ma prawo do żądania usunięcia jej danych osobowych, w szczególności gdy dane nie są już niezbędne dla celów, dla jakich zostały zebrane, a w szczególności do realizacji Umowy Najmu. Jednakże Port oraz Operator nie mają obowiązku usunięcia danych w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do:
        1. korzystania z praw i wolności wypowiedzi i informacji,
        2. wywiązania się z prawnego obowiązku przetwarzania na mocy prawa Unii Europejskiej lub prawa polskiego, lub wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, w szczególności zaś ustawy o rachunkowości,
        3. celów archiwalnych w interesie publicznym, celów badań naukowych lub historycznych lub celów statystycznych,
        4. ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
      3. w przypadku wniesienia przez osobę, której dane dotyczą sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania w celach marketingu własnych produktów i usług lub profilowania Port oraz Operator uwzględnią taki sprzeciw, jednak dalej będą przetwarzać dane w celu realizacji Umowy Najmu, wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów dotyczących rachunkowości, rozpatrzenia reklamacji oraz prowadzenia windykacji wewnętrznej
        i zewnętrznej.
    8. Port oraz Operator informują, że osoba, która zawarła Umowę Najmu nie podlega decyzjom opartym wyłącznie o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych.
    9. Wobec przetwarzania danych przez Port oraz Operatora, osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. PRZEPISY KOŃCOWE
    1. Warunki odbiegające od postanowień niniejszego Regulaminu ustala się w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
    2. We wszystkich kwestiach nie uregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawa Prawo o ruchu drogowym.